Από τον Ανδρέα Ζουρδό, Διαιτολόγο διατροφολόγο
Σε αυτό το άρθρο θα προσπαθήσουμε να συνοψίσουμε τι είναι πραγματικά ο βασιλικός πολτός. Τι να πρωτοπεί κανείς για την προπαγάνδα που έχει διαδωθεί γι’ αυτό το προϊόν.
Η προπαγάνδα και η αλήθεια
Το όργιο της παραπληροφόρησης στον βασιλικό πολτό γίνεται με τα γνωστά ξύλινα λόγια , “είναι φυσικό προϊόν”, ” χρησιμοποιείται από την εποχή του Ιπποκράτη” , ενώ εξαπολύονται κατά σμήνη εκατοντάδες πρακτικά αδιάφορες πληροφορίες (info-σκουπίδια) αποκλειστικά για την βιολογική σημασία του βασιλικού πολτού στις μέλισσες.
Κανείς δεν νοιάζεται στ’ αλήθεια γι’ αυτές τις πληροφορίες, ενδεχομένως το μόνο σκοπό που εξυπηρετούν είναι να υπνωτίσουν τον αναγνώστη. Κάτι χρήσιμο για μία μέλισσα μπορεί να είναι πρακτικά άχρηστο για έναν άνθρωπο αφού η διαφορά τους σαν βιολογικά συστήματα είναι εξόφθαλμη. Όμως αυτό δεν εμποδίζει κανέναν να κάνει τεράστια λογικά άλματα. Έτσι σαν αποτέλεσμα, ακούμε και διαβάζουμε ασύλληπτες απόψεις πως “αυξάνει την μακροζωία”,”συμβάλλει στην ψυχική διάθεση” και άλλα που μόνο στην σφαίρα της επιστημονικής φαντασίας μπορούν να αποδωθούν.’Ολα αυτά είναι τόσο διαδεδωμένα στα ελληνόφωνα άρθρα του διαδικτύου που είναι πραγματικά πολύ δύσκολο για ένα μέσο χρήστη να αξιολογήσει μη-δημοκρατικά (όχι δηλαδή βάσει πλειοψηφίας), αλλά ποιοτικά τις πληροφορίες που δέχεται. Η ψυχολογία του πλήθους έχει τεράστια πειθώ, κάτι που το “λένε όλοι” είναι δύσκολο να αμφισβητηθεί.
Όπως και να έχει, για να δούμε αν όντως υπάρχει value for money πρέπει να αφήσουμε στην άκρη το marketing και να εξετάσουμε την χημική σύσταση του βασιλικού πολτού. Ο βασιλικός πολτός αποτελείται κατά μέσο όρο δείγματος) από 67% νερό , περίπου 12,5% αμινοξέα, βιταμίνες Β, ίχνη βιταμίνης C, υδατάνθρακες και μερικά λιπαρά οξέα σε συγκέντρωση περί το 5%. Τέλος περιέχει ίχνη από μέταλλα και μικρή συγκέντρωση ουσιών με αντιφλεγμονώδη δράση. Τίποτα το εντυπωσιακό δηλαδή, όσο και να σκάψει κανείς στην σύσταση του βασιλικού πολτού δεν βρίσκει χρυσάφι.Παρ’ όλα αυτά κάποιος που δεν είναι εξοικειωμένος με όλα αυτά μπορεί να θαμπωθεί από την συνύπαρξη πέντε-έξι επιστημονικών όρων στην ίδια πρόταση και να συμπεράνει ότι ο βασιλικός πολτός κουβαλά θεραπευτικά συστατικά ή πως είναι κάτι το εξωτικό, όμως η ουσία είναι πως δεν υπάρχει κάτι μαγικό στην χημική του σύσταση.
Κάνει καθόλου καλό ο βασιλικός πολτός;
Ναι ο βασιλικός πολτός κάνει πολύ καλό. Άλλωστε “όλοι το λένε”. Αρκεί να είσαι μέλισσα. Δεν χρειάζονται τεράστιες γνώσεις βιολογίας για να γνωρίζει κανείς ότι αυτή η προϋπόθεση είναι αρκετά σημαντική αλλά για κάποιον λόγο συχνά ξεχνιέται από την σχετική διαφημιστική εκστρατεία. Από την άλλη, αν είσαι άνθρωπος, ο βασιλικός πολτός δεν είναι κάτι το ιδιαίτερο. Ποσοτικά οι έρευνες που έχουν ασχοληθεί μαζί του είναι πολύ λίγες (αν υπήρχε υπόνοια πως κάνει καλό θα ήταν περισσότερες) ενώ από ποιοτική άποψη, είναι ακόμα πιο λίγες αυτές που δείχνουν κάτι το στοιχειωδώς θετικό. Επιπλέον, ορισμένες έρευνες έχουν δείξει πως μπορεί να προκαλέσει αλλεργικές αντιδράσεις. Μερικά από τα συστατικά του βασιλικού πολτού έχουν ένα δυναμικό για να έχουν μία προστατευτική δράση αλλά και οι λίγες έρευνες που υποστηρίζουν κάτι τέτοιο συνήθως δεν γίνονται σε ανθρώπους αλλά σε καλλιέργειες κυττάρων στα πλαίσια ενός εργαστηρίου.
Συμπέρασμα
Πέρα από τις τυμπανοκρουσίες και τις φανφάρες ο βασιλικός πολτός είναι ένα συμπλήρωμα διατροφής με αδικαιολόγητη τεκμηρίωση για την πομπώδη προώθησή του ως συμπλήρωμα-πανάκεια. Αλλά η βιολογική του προέλευση και ο τρόπος που συντίθεται στην φύση δίνει χώρο στις σχετικές διαφημήσεις να πλέκουν διθυράμβους ώστε ο αγοραστής να θεωρεί πως πίνει τον μαγικό ζωμό του Πανοραμίξ.
Διαβάστε επίσης
Πόσο βοηθούν τα πολλά γεύματα;
Βιβλιογραφία
- Leung R, Ho A, Chan J, Choy D, Lai CK. Royal jelly consumption and hypersensitivity in the community. Clin Exp Allergy. 1997 Mar;27(3):333-6. PMID: 9088660.
- Takahama H, Shimazu T. Food-induced anaphylaxis caused by ingestion of royal jelly. J Dermatol. 2006 Jun;33(6):424-6.
- Lombardi C, Senna GE, Gatti B, Feligioni M, Riva G, Bonadonna P, Dama AR, Canonica GW, Passalacqua G. Allergic reactions to honey and royal jelly and their relationship with sensitization to compositae. Allergol Immunopathol (Madr). 1998 Nov-Dec;26(6):288-90.
- Thien FC, Leung R, Baldo BA, Weiner JA, Plomley R, Czarny D. Asthma and anaphylaxis induced by royal jelly. Clin Exp Allergy. 1996 Feb;26(2):216-22.
- Leung R, Thien FC, Baldo B, Czarny D. Royal jelly-induced asthma and anaphylaxis: clinical characteristics and immunologic correlations. J Allergy Clin Immunol. 1995 Dec;96(6 Pt 1):1004-7.
- Bullock RJ, Rohan A, Straatmans JA. Fatal royal jelly-induced asthma. Med J Aust. 1994 Jan 3;160(1):44.
Επιτέλους μια ορθολογιστική εξήγηση που επιβεβαιώνει τις αμφιβολίες μου και συμβαδίζει με τις σκέψεις μου…. Αν αγόραζα βασιλικό πολτό κάθε φορά που μου το πρότειναν τώρα θα έμενα στο δρόμο, αν σκεφτείς ότι ένα μπουκαλάκι 20γραμμαρίων κάνει τουλάχιστον 25 ευρώ…. Πολλά thumbs up για το άρθρο!
Ευχαριστούμε πολύ για το άρθρο και ακόμη περισσότερο γιατί είχε “ζητηθεί” το συγκεκριμένο θέμα!
Αγαπημένη πρόταση του άρθρου:
“Ναι ο βασιλικός πολτός κάνει πολύ καλό. Άλλωστε “όλοι το λένε”. Αρκεί να είσαι μέλισσα. “
Reader και ότι άλλο είναι να ζητηθεί το συζητάμε:)
Stam λεφτά να έχεις να ξοδεύεις σε placebo.
Marketing, marketing, marketing…
Όσο αδυνατίζει το τέλειο λιποδιαλυτικό λεμόνι, άλλο τόσο κάνει ό,τι υπόσχεται ο βασιλικός πολτός!
Έτρωγε μια φορά ένας γνωστός μου μία ολόκληρη συσκευασία cream crakers (μαύρα φυσικά :P ) και όταν του είπα ότι αυτό το πράγμα έχει 800+ θερμίδες και ότι δεν τον βοηθάει κάπου τρώγοντάς τα στην καθισιά, μου απάντησε ότι έξω η συσκευασία γράφει “Για ισορροπημένη διατροφή” :)
Ωραίος Αντρέα!
Ρε συ, για να δούμε λίγο και την άλλη άποψη, άρα λογικά αυτά που λένε για την ποσότητα του βασιλικού πολτού (στην μύτη της οδοντογλυφίδας κλπ) δεν ισχύουν… Δηλαδή αν κάποιος φάει ένα βαζάκι μονιμιάς, παίζει να συμβεί τίποτα; Δεν βλέπω κάποιο από τα συστατικά του να δημιουργούν θέμα με την ποσότητα…
Σωκράτη το θέμα δεν είναι αν κάποιος θα πάθει κάτι αν καταναλώσει ένα μπουκαλάκι από
μερικές βιταμίνες Β, αμινοξέα, και λιπαρά οξέα… συγγνώμη , εννοούσα βασιλικό πολτό, το θέμα είναι γιατί να μπει στην διαδικασία να το αγοράσει :-). Πάντως είχε γίνει ένα ανάλογο πείραμα στο Λονδίνο, αλλά με ομοιοπαθητικά. Σκεπτικιστές έκαναν απόπειρα αυτοκτονίας με υπερβολική δόση ομοιοπαθητικών, εδώ το βίντεο. Δες το μέχρι τέλους που όλοι πεθαίνουν.:) Ευχαριστώ για την απάντηση man!
Και για να γίνουμε ακόμα πιο… επιστημονικοί, περιέχει (όπως λένε οι ειδικοί επιστήμονες-ερευνητές Ηaydak, Vivino κα.) πολλά πράγματα από τα οποία το 97% είναι γνωστά, αλλά το 3% παραμένει ακόμα στη σφαίρα του μυστηρίου..
Τα μη μυστηριώδη, αλλά θαυμάσια, είναι: πολλές βιταμίνες όπως: Β1 θειαμίνη-Β2 ριβοφλαβίνη-Β3 νιασίνη-Β5 παντοθενικό οξύ – Β6 πυριδοξίνη-Β7 ινοσιτόλη-Ε8 βιοτίνη-Β9 φολικό οξύ-Β12,D,Ε. Ανόργανα στοιχεία: ασβέστιο, σίδηρο, μαγνήσιο, φθόριο, ψευδάργυρο, μαγγάνιο, χαλκό, φωσφόρο, κάλιο, χλώριο, νάτριο, πυρίτιο, θείο. Ακόμα περιέχει: χολίνη, ακετυλοχονίνη, χοληνεστερονάση, φωσφατάση, αδενοσίνη, σάκχαρα γνωστά και άγνωστα, γ-γλοβουλίνη και πολυάριθμα ακόμα αμινοξέα (αλανίνη, αργινίνη, ισολευκίνη, ασπαρτικό οξύ κτλ).
Μη μου πείτε ότι η παράθεση αυτή δε μας θυμίζει αναλυτική εξέταση αίματος!
Επιπλέον, στο φρέσκο Β.Π υπάρχει κι ένας αντικαρκινικός παράγοντας, ο 10 HAD (10 Υδροξυδεκενοϊκό οξύ), που ανακαλύφθηκε από τους πανεπιστημιακούς Lukas και Townsend του Πανεπιστημίου Guelf του Καναδά και σύμφωνα με τους οποίους χίλια ποντίκια γλίτωσαν από.. βέβαιο θάνατο χάρη στις ενέσεις με Β.Π!
Παρά το ότι τα περισσότερα από τα στοιχεία του Β.Π είναι γνωστά, η επιστήμη δεν μπόρεσε ακόμα να παρασκευάσει βασιλικό πολτό, ούτε και μέλι. Ο πολτός που παρασκευάστηκε συνθετικά στα εργαστήρια, αποδείχτηκε «χυλός πατάτας!» και αυτό γιατί, στο υπόλοιπο μυστήριο του 3% περιέχονται βιοκαταλύτες ισχυρής βιολογικής αξίας, καθώς και άγνωστα παράγωγα γενετικού υλικού RNA και DΝΑ.
Πηγή: http://www.valentine.gr/basilikos_poltos_gr.php
Αυτό το 3% μου κάνει λίγο εντύπωση.
Makis ωραία όλα αυτά που παραθέτεις, αλλά πρέπει να θυμόμαστε πως δεν προσφέρουν κάποιο όφελος στην υγεία όταν παρέχονται σε υπερδοσολογία, μάλλον ρίσκο προσφέρουν. Επίσης βρίσκονται σε πολλά τρόφιμα σε πολύ μεγαλύτερες δόσεις , το να λέμε ότι ο β.π. έχει αμινοξέα δεν έχει ιδιαίτερο νόημα για έναν άνθρωπο , γιατί είναι τόσο μικρή η συγκέντρωση τους που για έναν άνθρωπο δεν φτάνει ούτε για “ζήτω”. Για μία μέλισσα όμως είναι ένα θρεπτικό γεύμα. Εκεί έγκειται η διαφορά. Εκτός και αν υπάρχει κάποιος που πιστεύει πως η μέλισσα και ο άνθρωπος πρέπει να τρέφονται με την ίδια ποσότητα αμινοξέων.
Όσον αφορά για τα άλλα που αναφέρεις , έχω σοβαρές ενστάσεις για την εγκυρότητα της πληροφόρησης σου, μιας και ο σύνδεσμος που παρέθεσες ούτε παραθέτει επιστημονικές πηγές και είναι προφανές πως έχει οικονομικό συμφέρον από τον βασιλικό πολτό.
Αγαπητε φιλε ερχεσαι να απορρίψεις ερευνες,πανεπιστημια,βιβλιογραφια πενηντα ετων.
Εαν εχεις παρει βασιλικο πολτο απο φαρμακειο ή γενικα εμποριου δεν αναφερω την χωρα προελευσης για ευνοητους λογους,εαν παρεις απο μελισσοκομο,απο την πρωτη στιγμη αλλα περισσοτερο μετα την 2 εβδομαδα,ελα να μου πεις τι προγραμμα θα βγαλεις και συγκρινετο με τα καλυτερα συμπληρωματα διατροφης.
Μονο να ειναι γνησιος,μην πεσεις σε απαταιωνα και σου δωσει εισαγωμενο.
evangelosnaxios.blogspot.com
Να και ένας μελισσοκόμος! :)
Ευχαριστώ αλλά δεν βρίσκω κανέναν απολύτως λόγο να πάρω βασιλικό πολτό. Δεν απορρίπτω έρευνες , αν διαβάσατε το άρθρο, παραθέτω έρευνες και την χημική ανάλυση του βασιλικού πολτού, στην οποία δεν υπάρχει τίποτα το συναρπαστικό όπως θέλει το marketing του να πιστεύουμε.
Καταλαβαίνετε την έννοια “φαινόμενο placebo”;Η καραμέλα με τις προσωπικές δοκιμές είναι αντι-επιστημονική μέθοδος αξιολόγησης, πουθενά σε κανένα πανεπιστήμιο δεν δοκιμάζουν μία ουσία κατά αυτόν τον τρόπο, με εκπλήσσει που δεν το ξέρετε ενώ επικαλείστε την βιβλιογραφία και τα πανεπιστήμια. Αν θέλετε μπορείτε να παραθέσετε όσες έρευνες λέτε πως υπάρχουν , όχι απλά να λέμε σκόρπια λόγια γενικά και αόριστα.
Φίλε αρθρογράφε διάβασα το άρθρο και έχω να πω το εξής.Βασιλικός πολτός….θύμα του μάρκετινγκ;Συμφωνώ απόλυτα όπως επίσης το ίδιο συμβαίνει και με τη στέβια και με τη λεκιθίνη και άλλες ουσίες.Μήπως να τις καταργήσουμε όλες παρόλο που ΈΧΟΥΝ περάσει ελέγχους;Κάποιος αναγνώστης σου παρέπεμψε ανάλυση με τα συστατικά του βασιλικού πολτού…το δικό σου άρθρο;Προκειμένου να εντυπωσιάσουμε φίλε μου ας μην γράφουμε ανακρίβεις πληροφορίες… άλλωστε μπορείς αν θέλεις να διαβάσεις και τις μελέτες που είναι υπέρ του βασιλικού πολτού.Όσο για το διαλυτό λεμόνι που κάπου διάβασα….Παίρνεις χυμό λεμονιού… το προσθέτεις σε χλιαρό προς ζεστό νερό και πίνεις ένα τέτοιο ποτήρι την ημέρα.Απαίσια γεύση…ναι δεν λέω… πρόσεξε λίγο τη διατροφούλα σου και μετά συζητάμε.Κοντεύουμε να καταργήσουμε ότι έχει βγάλει η φύση και βασιζόμαστε στη χημεία η οποία καταλήγει σε φαρμακοβιομηχανίες η οποίες έχουν και κάποια παραρτήματα και τμήματα τα οποία ασχολούνται με προιόντα γενικής χρήσης όπως ας πούμε οι λιποδιαλύτες;ΧΜΜΜΜΜΜ………
Ευχαριστώ για τις συστάσεις περί ανακριβών πληροφοριών. Αφού λέτε έχετε έρευνες που δείχνουν ευεργετική επίδραση στον βασιλικό πολτό γιατί δεν τις παραθέτετε;
Επίσης η σύσταση του βασιλικού πολτού είναι διαθέσιμη σε όλους, κάνουμε ένα google και την βρίσκουμε. Καταλαβαίνω ότι δεν επιβεβαιώνω την τάση σας στο να αγοράζετε ότι φυσικό μαντζούνι υπάρχει αλλά αυτό δεν σημαίνει πως έχετε και δίκιο . Επίσης δείτε και παρακάτω
http://www.tovima.gr/science/medicine-biology/article/?aid=433502&h1=true#commentForm
Όλοι εσείς που είστε υπέρ της χρήσης σκευασμάτων, όπως ο βασιλικός πολτός, παραθέστε έρευνες που να δείχνουν την αποτελεσματικότητά του(ς), και μετά κατηγορείστε. Το να λέτε ότι ο Αντρέας τα παίρνει και είναι “πουλημένος” δείχνει ότι ΔΕΝ έχετε τέτοιου είδους βιβλιογραφία κι απλά τον κατηγορείτε επειδή δεν έχετε άλλον τρόπο να τον αντικρούσετε. Οποιοσδήποτε διαφωνεί μαζί σας δε σημαίνει ότι έχει συμφέρον. Αλλά ακόμα και να είχε δε σημαίνει ότι έχει άδικο. Διαφορετικά, κι εγώ μπορώ να πω ότι είστε συμφεροντολόγοι κι επειδή πουλάτε ή έχετε φίλο που πουλάει τέτοια σκευάσματα, τα υπερασπίζεστε από συμφέρον, χωρίς δεδομένα.
Καλησπέρα,
οι μελέτες στις οποίες αναφέρεστε στο τέλος του άρθρου σας, δείχνουν ότι ο βασιλικός πολτός σαν φυσικό προϊόν μπορεί να προκαλέσει αλλεργία.
Σαν διατροφολόγος γνωρίζετε ότι όλα τα φυσικά προϊόντα μπορεί να είναι υπεύθυνα για αλλεργίες.
Σχετικά με την μη αποτελεσματικότητα του βασιλικού πολτού δεν αναφέρεται βιβλιογραφία.
Εννοείται ότι ο βασιλικός πολτός δεν είναι πανάκεια.
Όμως ο βασιλικός πολτός και η δράση του έχει αποδειχθεί απο επιστημονικές έρευνες. Αν δεν δέχεστε τις έρευνες, τότε είναι οξύμωρο ότι αναφέρεστε σε βιβλιογραφία περί της αλλεργικής αντίδρασης που προκαλεί.
Επειδή δεν μπορώ να κάνω έρευνα ατομικά, αποδέχομαι την διεθνή βιλιογραφία όταν σε αυτή συμπίπτουν πολλάκις τα αποτελέσματα, είτε αυτά είναι θετικά είτε αρνητικά.
Μπορείτε να βρείτε έρευνες ακόμα και στο διαδύκτιο αυτουσιες, έτσι όπως αυτές έχουν δημοσιευτεί.
Μπορείτε να
Ψάξτε για έρευνες της κυρίας Μουτσάτσου Παρασκευής (Ιατρική σχολή Αθηνών), έρευνες του Gordon F. Townsend (University of Toronto Canada), έρευνες του University of Okayama Japan, έρευνες του Institute for Medical Research, Kuala Lumpur και πολλές πολλές άλλες εκτός αν τις θεωρείτε επιστημονική φαντασία.
Διαβάστε διεθνή δημοσιευμένη βιβλιογραφία και βγάλτε τα συμπεράσματά σας.
Ευχαριστώ.
Όχι, δεν είναι έτσι. Δεν είναι όλα τα φυσικά προιόντα υπεύθυνα για αλλεργικές αντιδράσεις, κάνετε λάθος.
Δεν χρειάζεται βιβλιογραφία για να καταρρίψεις έναν ψευδή ισχυρισμό – ότι μπορεί να υποστηριχτεί χωρίς αποδείξεις μπορεί να καταρριφθεί και χωρίς αποδείξεις. Αν εγώ λέω για το Χ βότανο ή ματζούνι που πουλάω πως θεραπεύει τον καρκίνο ή το AIDS, δεν χρειάζεται εσείς ή οποιοσδήποτε να έχει βιβλιογραφία που να δείχνει ότι δεν είναι έτσι. Αν πω ότι με απήγαγαν εξωγηίνοι αλλά δεν μπορώ να το αποδείξω δεν χρειάζεται κάποιος να έχει βιβλιογραφία για να μου πει πως δεν έγινε έτσι. Όμως εγώ δεν έκανα κανέναν ισχυρισμό για τον βασιλικό πολτό, αυτοί που κάνουν τους ισχυρισμούς δεν παραθέτουν βιβλιογραφία (ακόμα κι εσείς). Στο βίντεο αναλύεται πολύ καλά γιατί αυτός που κάνει τον ισχυρισμό πρέπει να παραθέτει αποδείξεις και όχι αυτός που τον καταρρίπτει.
Αφού θέλετε βιβλιογραφία όμως σύμφωνα με την EFSA (European Food Safety Authority) οι ισχυρισμοί που γίνονται στα σκευάσματα με βασιλικό πολτό δεν είναι επιστημονικά τεκμηριωμένα ( εδώ η βιβλιογραφία, το συμπέρασμα στην σελίδα 13)
Μιλάτε για έρευνες και μου κάνετε υποδείξεις να ψάξω, ενώ δεν τις παραθέτετε ο ίδιος. Εσείς κάνετε τον ισχυρισμό πως ο βασιλικός πολτός δουλεύει, εσείς πρέπει να τον τεκμηριμιώσετε. Ιδού η Ρόδος.
Σας ευχαριστώ που μπήκατε στον κόπο να απαντήσετε.
Σας ξεκαθαρίζω όπως προείπα ότι δεν μπορώ να κάνω έρευνες ο ίδιος και αποδέχομαι κάθε τι το οποίο παραθέτονται επιστημονικες έρευνες, είτε είναι αρνητικό είτε θετικό.
Αποδέχομαι ότι ο βασιλικός πολτός μπορεί να προκαλέσει αλλεργίες – αναφυλαξία – θάνατο γιατί υπάρχουν αντίστοιχες έρευνες.
Αποδέχομαι ότι πολλές φυσικές τροφές μπορεί να προκαλέσουν αλλεργίες – αναφυλαξία θάνατο γιατί υπάρχουν έρευνες και για αυτό υπάρχουν άλλωστε και food allergy tests.
Στο θεμα των δημοσιεύσεων τώρα.
Ζητάτε μασημένη τροφή.
Σας έγραψα που πρέπει να ανατρέξετε αλλα μάλλον δεν θελετε. Οπότε…
Επειδή το ζητήσατε παρακαλώ θα σας παραθέσω κάποια links για να το διαπιστώσετε και εσείς και οι αναγνώστες σας.
Δεν είναι αναφορές στο διαδύκτιο, ούτε διαφημίσεις εταιριών, είναι επιστημονικά papers. Υπάρχουν πάρα πολλά. Αν θελετε έχω και έγγραφο τύπο ελληνικό και ξένο.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC1265395/?page=1
(Townsend – Lucas University of Torondo)
http://www.sevt.gr/assets/media/File/articleFiles/2214.%20MOUTSATSOU-UOA.pdf (Μουτσάτσου Παρασκευή – Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών)
http://w3.u-ryukyu.ac.jp/immunobiology/paper/paper58.pdf
(University of the Ryukyus, Okinawa, Japan)
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/?term=17213647
(Kyushu University, Japan)
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/?term=16951718
(Fukuoka College of Health Sciences, Japan)
Ευχαριστώ.
Αν το να μην διαθέτω χρόνο για να στηρίζω τις απόψεις άλλων σημαίνει πως ζητάω μασημένη τροφή τότε ναι ζητάω μασημένη τροφή.
Στο θέμα τώρα:
Η πρώτη έρενα, που έγινε πριν 73 χρόνια μελετά την χημική φύση και μόνο αυτή – το λέει και ο τίτλος. Πουθενά δεν αναφέρονται αποδείξεις για θετικές επιδράσεις στην υγεία – τουλάχιστον από ενα skin read που έκανα (θα βοηθούσε εμένα και όσους διαβάζουν να παραπέμπατε σε συγκεκριμένο σημείο και όχι να βάζουμε paper με 5 σελίδες που ελάχιστοι έχουν το χρόνο να διαβάσουν)
Το δεύτερο λινκ δεν είναι έρευνα.
Το τρίτο λινκ είναι έρευνα, και είναι σε ποντίκια, όπως και το τέταρτο. Οπότε έχουμε μία ανάλυση της χημικής σύστασης και δύο έρευνες σε ποντίκια.
Αν αυτό είναι το καλύτερο που μπορείτε να κάνετε και πιστεύετε πως τα ερευνητικά αποτελέσμα από μοντέλα τρωκτικών μπορούν να μεταφραστούν σε αποτελέσματα σε ανθρώπους, δηλαδή πως δεν χρειάζεται να υπάρχουν αποτελέσματα σε ανθρώπους, μάλλον δεν είμαστε στο ίδιο μήκος κύματος.
έρευνες συνέχεια….
Vittek J. Effect of royal jelly on serum lipids in experimental animals and humans with atherosclerosis. Experientia. (1995)
Guo H, et al. Royal jelly supplementation improves lipoprotein metabolism in humans. J Nutr Sci Vitaminol (Tokyo). (2007)
Georgiev DB, et al. Effects of an herbal medication containing bee products on menopausal symptoms and cardiovascular risk markers: results of a pilot open-uncontrolled trial. MedGenMed. (2004)
Morita H, et al. Effect of royal jelly ingestion for six months on healthy volunteers. Nutr J. (2012)
Andersen AH, et al. Double-blind randomized trial of the effect of Bidro on hay fever in children. Ugeskr Laeger. (2005)
Effectiveness of a herbal formula in women with menopausal syndrome
Placebo-controlled study of melbrosia in treatment of climacteric symptoms
Royal jelly increases high density lipoprotein levels but in older patients only
Effect of Royal Jelly on male Infertility
Yang A, et al. Influence of royal jelly on the reproductive function of puberty male rats. Food Chem Toxicol. (2012)
Bioactive compounds and health-promoting properties of royal jelly: A review
Vucevic D, et al. Fatty acids isolated from royal jelly modulate dendritic cell-mediated immune response in vitro. Int Immunopharmacol. (2007)
Structures and properties of antioxidative peptides derived from royal jelly protein
Kramer KJ, et al. Insulin-like hypoglycemic and immunological activities in honeybee royal jelly. J Insect Physiol. (1977)
Kamakura M. Royalactin induces queen differentiation in honeybees. Nature. (2011)
Changes in protein components and storage stability of Royal Jelly under various conditions
Carbohydrate determination of Royal Jelly by high resolution gas chromatography (HRGC)
Cemek M, et al. Serum and liver tissue bio-element levels, and antioxidant enzyme activities in carbon tetrachloride-induced hepatotoxicity: protective effects of royal jelly. J Med Food. (2012)
Shinoda M, et al. Biochemical studies on vasodilative factor in royal jelly (author’s transl). Yakugaku Zasshi. (1978)
HENSCHLER D. Identification of choline esters in biological material, especially acetylcholine in royal jelly of bee. Hoppe Seylers Z Physiol Chem. (1956)
Zhou L, et al. Fast determination of adenosine 5′-triphosphate (ATP) and its catabolites in royal jelly using ultraperformance liquid chromatography. J Agric Food Chem. (2012)
Hattori N, et al. Identification of AMP N1-oxide in royal jelly as a component neurotrophic toward cultured rat pheochromocytoma PC12 cells. Biosci Biotechnol Biochem. (2006)
HPLC determination of adenosine in royal jelly
Observation and quantification of self-associated adenosine extracted from royal jelly products purchased in USA by HPLC
Testosterone in royal jelly
Saden-Krehula M, Tajić M, Kolbah D. Testosterone, epitestosterone and androstenedione in the pollen of Scotch pine P. silvestris L. Experientia. (1971)
Evaluation of (E)-10-hydroxydec-2-enoic acid as a freshness parameter for royal jelly
Honda Y, et al. Lifespan-extending effects of royal jelly and its related substances on the nematode Caenorhabditis elegans. PLoS One. (2011)
Siavash M, et al. The efficacy of topical Royal Jelly on diabetic foot ulcers healing: A case series. J Res Med Sci. (2011)
Effect of royal jelly on sexual efficiency in adult male rats
Effect of Royal Jelly on Testicular Function of Hamsters
Elnagar SA. Royal jelly counteracts bucks’ “summer infertility”. Anim Reprod Sci. (2010)
Miyata T. Novel approach to curatives of Mibyou (presymptomatic diseases). Yakugaku Zasshi. (2011)
Mishima S, et al. Royal jelly has estrogenic effects in vitro and in vivo. J Ethnopharmacol. (2005)
Moutsatsou P, et al. Fatty acids derived from royal jelly are modulators of estrogen receptor functions. PLoS One. (2010)
Narita Y, et al. Effects of long-term administration of royal jelly on pituitary weight and gene expression in middle-aged female rats. Biosci Biotechnol Biochem. (2009)
Karadeniz A, et al. Royal jelly modulates oxidative stress and apoptosis in liver and kidneys of rats treated with cisplatin. Oxid Med Cell Longev. (2011)
Kanbur M, et al. The effects of royal jelly on liver damage induced by paracetamol in mice. Exp Toxicol Pathol. (2009)
Narita Y, et al. Royal jelly stimulates bone formation: physiologic and nutrigenomic studies with mice and cell lines. Biosci Biotechnol Biochem. (2006)
Yanagita M, et al. Osteoinductive and anti-inflammatory effect of royal jelly on periodontal ligament cells. Biomed Res. (2011)
Kafadar IH, et al. Royal jelly and bee pollen decrease bone loss due to osteoporosis in an oophorectomized rat model. Eklem Hastalik Cerrahisi. (2012)
Takahashi K, et al. Inhibition of interferon-γ-induced nitric oxide production by 10-hydroxy-trans-2-decenoic acid through inhibition of interferon regulatory factor-8 induction. Cell Immunol. (2012)
Erem C, et al. The effects of royal jelly on autoimmunity in Graves’ disease. Endocrine. (2006)
Park HM, et al. Royal jelly increases collagen production in rat skin after ovariectomy. J Med Food. (2012)
Han SM, et al. Royal jelly reduces melanin synthesis through down-regulation of tyrosinase expression. Am J Chin Med. (2011)
Saada Helen N, Azab Khaled S. Role of lycopene in recovery of radiation induced injury to mammalian cellular organelles. Pharmazie. (2001)
Thien FC, et al. Asthma and anaphylaxis induced by royal jelly. Clin Exp Allergy. (1996)
Laporte JR, et al. Bronchospasm induced by royal jelly. Allergy. (1996)
Harwood M, et al. Asthma following royal jelly. N Z Med J. (1996)
Bullock RJ, Rohan A, Straatmans JA. Fatal royal jelly-induced asthma. Med J Aust. (1994)
Sano O, et al. Characterization of royal jelly proteins in both Africanized and European honeybees (Apis mellifera) by two-dimensional gel electrophoresis. J Agric Food Chem. (2004)
Rosmilah M, et al. Characterization of major allergens of royal jelly Apis mellifera. Trop Biomed. (2008)
The major royal jelly proteins 8 and 9 (Api m 11) are glycosylated components of Apis mellifera venom with allergenic potential beyond carbohydrate based reactivity
Ευχαριστώ.
Παρακαλώ θερμά, κάντε ένα ξεδιάλυμα ποιες έρευνες είναι σε ανθρώπους. Το blog απευθύνεται σε ανθρώπους και όχι σε ποντίκια που έχουν κάνουν ωοθηκεκτομή ή σε κυτταρικές καλλιέργειες όπως βλέπω στις έρευνες. Το να γράφουμε σεντόνια ποστ που κανείς δεν θα τα διαβάσει απλά για να εντυπωσιάσουμε προκαλεί μόνο εντυπώσεις και όχι ουσία.
Επίσης κάποιες που αναφέρετε δείχνουν τις περιπτώσεις αναφυλακτικού σοκ και θανάτων και δεν υποστηρίζουν καμία θετική επίδραση, εάν σκοπεύετε να σπαμάρετε περαιτέρω δεν πρόκειται να γίνει ανεχτό. Σεβαστείτε το χώρο που σας φιλοξενεί.
Έχετε δίκιο. Όλα αυτα είναι κουραστικά για τους αναγνώστες και απαιτούν ώρες να δαβαστούν και να κατανοηθούν.
Ζητώ συγνώμη για την παράθεση τόσων ερευνών.
Θα σας στείλω ένα link στο οποίο παρακαλώ να ανατρέξετε στπ κεφάλαιο 5.Η ΑΞΙΑ ΤΟΥ ΒΑΣΙΛΙΚΟΥ ΠΟΛΤΟΥ ΣΤΗ ΦΑΡΜΑΚΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΙΑΤΡΙΚΗ.
Συντάκτης του άρθρου είναι ο κύριος Χαριζάνης Πασχάλης καθηγητής του Γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθηνών / Διευθυντής του τμήματος Σηροτροφίας και Μελισσοκομίας και η κυρία Αικατερίνη Σάτου . Στο κεφάλαιο 5 συνοψίζει τα οφέλη του βασιλικού πολτού και στο τέλος του άρθρου του, παραπέμπει και στην αντίστοιχη βιβλιογραφία για όποιον θέλει να ανατρέξει στις πηγές. Το άρθρο είναι στα Ελληνικά και εύκολο στην ανάγνωση απο τον καθένα.
http://www.iama.gr/ethno/arta/RoyalJelly.htm
Παρακαλώ αν έχετε αρκετές έρευνες για την μη αποστελεσματικότητα του βασιλικού πολτού έστω και αν είναι σε ποντίκια ή εργαστηρικούς σωλήνες παρακαλώ θα τους ήθελα.
Ευχαριστώ
Δεκτή η συγγνώμη. Το άρθρο αυτό γράφει μπούρδες. Απλά μπούρδες. Στο συμπέρασμα βλέπουμε την μεγαλύτερη πως “επιδρά στην μακροζωία” . Αλλά ξεχνά να δώσει βιβλιογραφία :)
Το άρθρο είναι σαν ανασκόπηση βιβλιογραφίας, δεν είναι έρευνα, και σε όσες έρευνες αναφέρεται δεν υπάρχει παραμπομπή για να τις διαβάσουμε. Το ότι ενδεχομένως να κάνει το λάθος που κάνετε κι εσείς , δηλαδή να παραθέτει έρευνες από ποντίκια είναι πάρα πολύ πιθανό.
Σας έδωσα ανασκόπηση επιστημονικής επιτροπής για τον βασιλικό πολτό, ακόμα και να μην είχα απολύτως τίποτα, θα ήταν το ίδιο πράγμα. Σας εξήγησα νομίζω πως όποιος κάνει τον ισχυρισμό υγείας για ένα συμπλήρωμα πρέπει να παραθέτει τις αποδείξεις. Διαβάζετε τι γράφω;
Δεν θα ξανααπαντήσω αν δεν παραθέσετε έρευνες σε ανθρώπους . Εδώ και ένα άρθρο από τον Stephen Barret, γιατρό, στο ίδιο μήκος κήματος με το δικό μου, και αυτό με σχετική βιβλιογραφία.
Αν μιλάμε για μελέτες σε ανθρώπους, τότε τα πράγματα είναι ξεκάθαρα. Τα υποτιθέμενα οφέλη σε ανθρώπους είναι είτε μη αποδεδειγμένα ή έχουν γίνει από ερευνητές που δέχτηκαν χρηματοδότηση από την παραγωγό εταιρεία (οπότε υπάρχει διαπλοκή συμφερόντων). Σε οποιαδήποτε περίπτωση τα πραγματικά ρίσκα, δηλαδή ο θάνατος από αναφυλακτικό σοκ, είναι αντικειμενικά και δεδομένα.
Ζητήσατε έρευνες και σας έδωσα.
Μου είπατε ότι αναφέρομαι σε έρευνες και δεν σας έστειλα Link.
Σας έστειλα.
Είπατε ότι είναι έρευνες σε ποντίκια και σε εργαστηριακούς σωλήνες.
Λέτε ότι το κείμενο του καθηγητή κυρίου Χαριζάνη με παραπομπές σε έρευνες σε ότι αναφέρει είναι μπούρδες.
Γιατί να μην είναι μπούρδες (επιστημονική ορολογία επιπέδου) αυτά που λέτε εσείς?
Σας στέλνω ένα τελευταίο Link με έρευνες σε ανθρώπους.
Μπορείτε να διαβάσετε σε σύνοψη τα αποτελέσματα και να διαβάσετε και τις έρευνες.
Είναι σε ανθρώπους.
Θεωρώ ότι σας έδωσα αυτά που ζητούσατε, οπότε μπορείτε τεκμηριωμένα πλέον να αποφανθείτε.
http://examine.com/supplements/Royal+Jelly/
Ευχαριστώ.
Ναι, συγγνώμη που δεν βγάζω τα συμπεράσματά μου από έρευνες σε ποντίκια και κυτταρικές καλλιέργειες. :)
Το τελευταίο κείμενο είναι γεμάτο μπούρδες, το ξαναλέω. Αν θέλετε και πιο επιστημονικά: Δεν βασίζεται σε επιστημονικά δεδομένα αλλά το πιο σημαντικό είναι πως δεν μπορεί κανείς να ψάξει τα πρωτογενή δεδομένα πάνω στα οποία στηρίζετε το κείμενο. Επειδή κάποιος καθηγητής έγραψε ένα κολακευτικό κείμενο για ένα σκεύασμα δεν σημαίνει ότι δεν πρέπει να πάω να δω τα πρωτογενή δεδομένα.
Στο τελευταίο link όντως όμως έχει επιστημονικά δεδομένα σε ανθρώπους!
Και είναι πολύ νοικοκυρεμένο μάλιστα, σε αντίθεση με το κείμενο του καθηγητή, που δεν μπορούσες να ανατρέξεις στις έρευνες αυτούσιες. Λοιπόν αν τα βάλουμε όλα κάτω υπάρχω μόνο 1 μελέτη με level of confidence A. Μία. Όλες οι άλλες είναι Β ή C, δηλαδή υπολείπονται σε εγκυρότητα ή/και σχεδιασμό.
Ειλικρινά θα ήθελα, αλλά δεν έχω χρόνο να τις πιάσω μία μία (αν θέλετε να σχολιάσουμε κάποια συγκεκριμένη πολύ ευχαρίστως)
Παίρνω μία που έχει και full text πρόσβαση. Αυτή.
Λοιπόν βελτίωσε, όπως διαβάζουμε κάποιους δείκτες όπως τα ερυρθρά αιμοσφάιρια και τον αιματοκρίτη, και την ανοχή στην γλυκόζη.Τέλεια. Ας πάμε να πάρουμε βασιλικό πολτό. Η’ αντί αυτού, μπορούμε να πετύχουμε τα ίδια και καλύτερα αποτελέσματα με μία δίαιτα που έχει κόκκινο κρέας μέσα και λίγο γυμναστική, πάρα πολύ εύκολα και με πολύ χαμηλότερο κόστος ή ρίσκο για παρενέργειες.
Πέραν αυτού όπως γράφει και στο σκέλος της χρηματοδότησης “This trial was supported in part by a Grant-in-Aid for Scientific Research (research project number 16300220 and 22500626) from the Japan Society for the Promotion of Science, and collaborative research grants from API Co., Ltd. and ISET Co. ”
H API Co με ένα πολύ γρήγορο google που έκανα είναι εταιρία πώλησης συμπληρωμάτων, και ποιος θα το περίμενε, πουλά βασιλικό πολτό! :)
Λοιπόν, οπότε έχουμε μία έρευνα που δίνει αποδείξεις για ένα αποτέλεσμα σε δείκτες που μπορεί να επιτευχθεί με πολύ λιγότερα χρήματα και με λιγότερο ρίσκο, ενώ ακόμα και έτσι, η αντικειμενικότητά της είναι ιδιαίτερα αμφισβητήσιμη αφού οι χρηματοδότες της έρευνας έχουν προφανές οικονομικό συμφέρον από θετικά αποτελέσματα.
Αντρέα πραγματικά με προβληματίζομαι όταν βλέπω ανθρώπους το 2013 να γράφουν
”Σας ξεκαθαρίζω όπως προείπα ότι δεν μπορώ να κάνω έρευνες ο ίδιος και αποδέχομαι κάθε τι το οποίο παραθέτονται επιστημονικές έρευνες, είτε είναι αρνητικό είτε θετικό. ”
Δηλαδή με αυτή την νοοτροπία επειδή υπάρχει και η έρευνα της Κίνας καλό θα ήταν μην τρώμε κρέας, αυγά και γαλακτοκομικά διότι τα αποτελέσματα της έρευνας αυτό υποδεικνύουν.
Η μεθοδολογία της έρευνας και η μέθοδος στατιστικής ανάλυσης των αποτελεσμάτων αποτελούν απαραίτητη προυπόθεση πριν από την εξαγωγή οποιουδήποτε συμπεράσματος, για οποιαδήποτε έρευνα από τον οποιοδήποτε ερευνητή.
Φυσικά η αξιολόγηση μιας έρευνας προϋποθέτει τις ανάλογες γνώσεις από τον αναγνώστη για το αντικείμενο που πραγματεύεται η εκάστοτε έρευνα. Με λίγα λόγια πέρα από τις γενικές γνώσεις σχετικά με την μεθοδολογία της έρευνας και την στατιστική ανάλυση αποτελεσμάτων απαιτούνται και ειδικές γνώσεις.
Τώρα όσον αφορά ” τα μη μυστηριώδη, αλλά θαυμάσια Β1 θειαμίνη-Β2 ριβοφλαβίνη-Β3 νιασίνη-Β5 παντοθενικό οξύ – Β6 πυριδοξίνη-Β7 ινοσιτόλη-Ε8 βιοτίνη-Β9 φολικό οξύ-Β12,D,Ε. Ανόργανα στοιχεία: ασβέστιο, σίδηρο, μαγνήσιο, φθόριο, ψευδάργυρο, μαγγάνιο, χαλκό, φωσφόρο, κάλιο, χλώριο, νάτριο, πυρίτιο, θείο. Ακόμα περιέχει: χολίνη, ακετυλοχονίνη, χοληνεστερονάση, φωσφατάση, αδενοσίνη, σάκχαρα γνωστά και άγνωστα, γ-γλοβουλίνη και πολυάριθμα ακόμα αμινοξέα (αλανίνη, αργινίνη, ισολευκίνη, ασπαρτικό οξύ κτλ), θα ήταν καλό να ρίξουμε μια ματιά στην θρεπτική αξία του μοσχαρίσου ύπατος κοινώς συκώτι.
http://nutritiondata.self.com/facts/beef-products/3469/2
Τώρα όσοι αγοράζετε βασιλικό πολτό για την θρεπτική του αξία μπορείτε πλέον να ελπίζεται ότι όλη η μαγεία αυτού του πανάκριβου μαντζουνιού κρύβεται στον ανεξερεύνητο 3% τις σύστασης του όπως μας γράφει και ο makis. Εκτός και αν πιστεύετε ότι ένα τρόφιμο ή συμπλήρωμα διατροφής πρέπει να κοστίζει 50 ευρώ τα 20γρ (βασιλικός πολτός) για να θρέψει το ανθρώπινο σώμα. Εγώ θα προτιμήσω τα 7 ευρώ το κιλό (συκώτι).
Το πρόβλημα κύριε Gianni δεν είναι ότι δεν μπορείτε να κάνετε έρευνες ο ίδιος, ούτε το ότι στερήστε βασικών επιστημονικών γνώσεων για να τις αξιολογείτε. Είναι ότι ενώ γνωρίζετε ότι δεν μπορείτε, επιμένετε να υπερασπίζετε ανυπόστατες θεωρίες.
Γιώργο πολύ καλή ανάρτηση η σύγκριση με το συκώτι. Νομίζω πως ο Giannis δεν έχει κακές προθέσεις και μπήκε στο ιστολόγιο με καλή πίστη, αν και διαφωνεί με το περιεχόμενο τουλάχιστον αυτού του άρθρου. Γι’ αυτό και μπήκε στον κόπο να γράψει.
Είναι δύσκολο όταν όλοι υποστηρίζουν μια λαθεμένη άποψη να την εγκαταλείπεις, ειδικά αν αυτή είναι και η πρώτη που είχες για το θέμα. Παντού γίνεται αυτό, σε όλα τα θέματα, πολιτικά, θρησκευτικά, παντού, και στην επιστήμη, αν και λιγότερο συχνά.
Νομίζω πως ο Giannis δεν έχει ιδιαίτερη πείρα με το να περνά από κόσκινο τα διάφορα άρθρα που διαβάζει στο ιντερνετ. Δηλαδή δεν μπαίνει στον κόπο να αμφισβητεί αυτά που συμφωνεί μαζί τους και αμφισβητεί μόνο αυτά που δεν ταιριάζουν με τις απόψεις του. Επίσης δεν έχει πείρα στο να αξιολογεί την εγκυρότητα όχι μόνο ενός άρθρου, αλλά και των πρωτογενών δεδομένων που μπορεί να βασίζεται το άρθρο, των ερευνών δηλαδή. Μάλλον, από την εντύπωση που μου έδωσε, του αρκεί να υπάρχει έρευνα για κάτι, και δεν έχει υπ’ όψιν του πως τα περισσότερα επιστημονικά ευρήματα είναι λάθος.
Έχω βρεθεί σε αυτή τη θέση και όχι επειδή δεν γνώριζα πως να ερευνώ. Το blog σου με έβαλε στην διαδικασία να ψάξω την αλήθεια σε ορισμένα θέματα
https://metavolismos.com/?p=912
που είχα αποδεχτεί χωρίς αρκετή και συστηματική μελέτη των επιστημονικών δεδομένων. Ένας επιστήμονας δεν πρέπει να εφησυχάζετε ποτέ. Το blog αυτό πραγματικά δεν φτιάχτηκε για να μαλώνει και να αποπαίρνει τους διαφωνούντες. Η καλύτερη γνώση αποκτάτε μέσα από εποικοδομητικές διαφωνίες επιστημονικού χαρακτήρα.
Καλησπέρα σε όλους.
Ενδιαφέρον άρθρο. Έφτασα εδώ κατόπιν έρευνας.
http://nefeli.lib.teicrete.gr/browse/seyp/dd/2013/AnagnostopoulouDimitra,TsamantaniKonstantina/attached-document-1372683199-794080-27019/AnagnostopoulouDimitra_TsamantaniKonstantina2013.pdf
Καλησπέρα. Όπως αναφέρεται και στο pdf (σελίδα 25) καμία διεγερτική δράση του ΒΠ δεν έχει τεκμηριωθεί, ενώ αναφέρεται (ορθά) ότι ο ΒΠ μπορεί να προκαλέσει και τον θάνατο. Δυστυχώς δεν έχω χρόνο να διαβάσω 120 σελίδες, αν υπάρχει κατι που θα θέλατε να σχολιάσω παρακαλώ πείτε μου πού βρίσκεται.
Δεν είμαι ειδικός , Μηχανικός πληροφορικής είμαι (με πρόσβαση σε πήγες ),
Ξεθάβω το θέμα
http://www.usab-tm.ro/utilizatori/ZOOTEHNIE/file/REVISTA%202011/vol%2044/2/BIOCHIM/Pavel.pdf
http://www.sciencedirect.com/science?_ob=ArticleListURL&_method=tag&searchtype=a&refSource=search&_st=13&count=1000&sort=r&filterType=&_chunk=0&hitCount=4106&NEXT_LIST=1&view=c&md5=82ed5e3c9337e01d605ec47cb6d4394c&_ArticleListID=-1046584678&chunkSize=25&sisr_search=&TOTAL_PAGES=165&zone=exportDropDown&citation-type=RIS&format=cite-abs&bottomPaginationBoxChanged=&bottomNext=Next+%3E%3E&displayPerPageFlag=f&resultsPerPage=25
Φυσικα όλα είναι ΜΠΑΡΟΥΦΕΣ
Επειδή ειρωνεύεσαι θα σου απαντήσω σε ανάλογο ύφος.Έκανες search στο science direct και έβγαλες 4 χιλιάδες κάτι αποτελέσματα, τα περισσότερα σε ποντίκια και σε καλλιέργειες κυττάρων, μάλιστα το 1 μιλά για αλλεργική αντίδραση στο βασιλικό πολτό σε άνθρωπο αλλά μάλλον βαριόσουν να διαβάσεις ως κάτω (http://www.sciencedirect.com/science?_ob=PdfExcerptURL&_imagekey=1-s2.0-S1081120616302290-main.pdf&_piikey=S1081120616302290&_cdi=279877&_orig=search&_zone=rslt_list_item&_fmt=abst&_eid=1-s2.0-S1081120616302290&_issn=10811206&_user=12975512&md5=24c8af73e41ff0a4a79679bc1b987236&ie=/excerpt.pdf )
Και βρήκες και μία ανασκόπηση που οι περισσότερες έρευνες που αναφέρει είναι στις ευεργετικές ιδιότητες του βασιλικού πολτού στα ποντίκια, και αναφέρει και 1-2 σε ανθρώπους, που είναι τρομερά πιθανό να έχουν co founding factors (σε απλά λόγια, παράγοντες που επηρέασαν πέραν του βασιλικού πολτού). Δηλαδή αν εγώ έχω αναιμία και πέραν του βασιλικού πολτού πλακωθώ στο να τρώω μοσχάρι, ε μάλλον έχει να κάνει με τη διατροφή μου πως ανέβασα αιματοκρίτη. Οπότε , ψάξε στα 4 χιλιάδες αποτελέσματα αν έχεις κάποια διπλή τυφλά ελεγχόμενη μελέτη (Double Blind Placebo Controlled ) έρευνα , που να μην έχει χρηματοδότηση από παραγώγο βασιλικού πολτού και τα ξαναλέμε.
Καλησπέρα σας. Επειδή βλέπω ότι ζητάτε έστω μία επιστημονική απόδειξη ευεργετικής επίδρασης του ΒΠ στον άνθρωπο, θέλω να σας ενημερώσω ότι έχει δημοσιευτεί πρόσφατα από ερευνητική ομάδα της Σλοβακικής Ακαδημίας Επιστημών και αφορά την ταχύτερη επούλωση κυττάρων που έχουν υποστεί βλάβη. Ολόκληρη η έρευνα εδώ: https://www.nature.com/articles/s41598-017-07494-0
Αγαπητέ Στράτο, εγώ αναφέρομαι για διατροφικά οφέλη σε ανθρώπους. όχι για το τι μπορεί να κάνει σε μία πληγή ποντικού (γιατί αυτό μελετά η έρευνα). Aν ο βασιλικός πολτός κάνει καλό στην επούλωση πληγών σε ποντίκια δεν είναι του αντικειμένου μου.
Καλησπερα.
1)σωστο το σκεπτικο σας οτι το να ειναι ευεργετικη μια ουσια για ενα εντομο δεν σημαινει οτι ειναι ευεργετικη και για ενα θηλαστικο.
Παρολα αυτα κανετε λαθος για τον βασιλικο πολτο. Εχει αποδειχθει η πολλαπλη ευεργετικη του δραση σε διαφορα θηλαστικα πειραματοζωα αλλα ΚΑΙ στον ανθρωπο, με ερευνες.
Σιγουρα δεν ειναι ο μαγικος ζωμος του παροναμιξ, παρολα αυτα ομως αποτελει τον «βασιλια των υπερτροφων».
Ερευνες υπαρχουν και οσον αφορα τις ιδιοτητες του σε κυτταρικο επιπεδο θηλαστικων.
Καλα για τις ιδιες τις μελισσες δεν το συζηταμε. Τι να πρωτοπει κανεις…
Μια βασιλισσα διαφερει απο μια απλη εργατρια, στον χρονο ζωης (6 χρονια η βασιλισσα, 1,5 μηνα η εργατρια-λογο της αποκλειστικης διατροφης της βασιλισσας με πολτο για 16 ημερες, ενω η εργατρια τρωει πολυο για 3 μετες και μελι για τις υπολοιπες 18…)
2)ολες οι ιατρικες και φαρμακευτικες ερευνες γινονται σε ποντικια και δευτερευοντως σε πιθηκους και γουρουνια. Ειμαστε θηλαστικα. Αν θεωρειτε οτι μια ερευνα που αφορα πχ τις αντικαρκινικες ιδιοτητες μιας ουσιας στα κυτταρα ενος θηλαστικου, ειναι αχρηστη ή λανθασμενη οσον αφορα τον οργανισμο του ανθρωπου, τοτε μαλλον κατι δεν εχετε κατανοησει σωστα ολα αυτα τα χρονια. Πιθανον μια συζητηση με εναν βιολογο να σας βοηθουσε (ή και με εναν νευρολογο. Επισης θα παιρνατε πολλες πληροφοριες απο αυτον για τον βασιλικο πολυο και για το δηλητηριο της μελισσας).
3)σαν επιστημονας που ειστε, θεωρω οτι ο τιτλος που χρησιμοποιησατε «το παραμυθι του β.π» ειναι ΑΚΥΡΟΣ. Δεν εχετε καμια ερευνα που να αποδεικνυει οτι προκειται περι μυθευματος. Σφαλατε λοιπον. Θα μπορουσατε να πειτε απλα οτι δεν εχετε πεισθει. Θα ηταν πιο ορθο και ευγενικο
Υγ: συνφωνω μαζι σας σε αλλα θεματα. Πχ στην τρυκκιμια που υπαρχει στους εγκεφαλους των βιγκαν. Καλη σας συνεχεια,
Ενας φανατικος κρεατοφαγος και ερασιτεχνης μελισσοκομος
Ευχαριστώ για το σχόλιο. Τώρα, όσον αφορά αυτό που λέτε πως δεν υπάρχει μία έρευνα που να αποδεικνύει πως πρόκειται περί μυθεύματος.
Δε χρειάζεται να υπάρχουν έρευνες για μία ουσία που να δείχνουν πως δεν είναι ευεργετική για την υγεία. Δε χρειάζεται έρευνα που να δείχνει πως ο Ζουρδός δε θεραπεύει το καρκίνο με ένα βλέμμα του. Υπάρχει απουσία ερευνών που να δείχνει πως εγώ θεραπεύω το καρκίνο με ένα βλέμμα. Αντίστοιχα, χρειάζεται η απουσία ερευνών που να δείχνουν πως μία ουσία είναι ευεργετική για να πούμε πως δεν υπάρχει απόδειξη που να τη καθιστά ευεργετική.
Επίσης υπάρχουν έρευνες τις οποίες παραθέτω στο άρθρο που δείχνουν πως όχι μόνο δεν είναι ευεργετικός, αλλά είναι επικίνδυνος και μπορεί να προκαλέσει αναφυλακτικό σοκ.
Τέλος, επειδή έχω διδαχτεί βιολογία σε πανεπιστημιακό επίπεδο, και επειδή σε ότι γράφω παραπέμπω με έρευνες ΠΑΝΤΑ, να ξέρετε πως μια έρευνα που δείχνει πως η οποιαδήποτε ουσία έχει ευεργετική δράση στα γουρούνια ή στα ποντίκια, είναι ενδιαφέρουσα επιστημονικά αλλά δε σημαίνει πως θα είναι αποτελεσματική στους ανθρώπους, γιατί απλά δεν έχουμε το ίδιο DNA. Αν έχετε εσείς έρευνες που να δείχνουν πως ο ΒΠ κάνει καλό σε ανθρώπους μπορείτε να τις παραθέσετε αν θέλετε.